حجت الاسلام حسن امان الهی

استاد دانشگاه و مشاور خانواده

حجت الاسلام حسن امان الهی

استاد دانشگاه و مشاور خانواده

با نگاهی ویژه به مقوله خانواده و محبت

"مطالب گاهاً به روز رسانی می گردند؛ به کانال ما در شبکه های اجتماعی ملحق شوید"

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱۸فروردين

از نظر روان شناسان، خانواده به سه دسته متلاشی، متزلزل و متعادل تقسیم می شود. غایت نظر روان شناسان خانواده ی متعادل است، اما در فرهنگ اسلامی یک مرتبه ی بالاتری به نام خانواده ی متعالی وجود دارد که برای رسیدن به چنین مرتبه ای لازم است از همان گام های نخست شکل گیری زندگی مشترک، اصولی را در نظر داشت و آنها را مهم و جدی تلقی کرد. این اصول باید در تمام مراحل زندگی مشترک به کار گرفته شوند تا آن زندگی به استحکام، تعادل و در نهایت تعالی برسد. البته عمل نمودن به این اصول حتی از میانه ی راه، گشایش های مبارک و نتایج نیکویی خواهد داشت.
اساساً نوع جهت گیری نسبت به این اصول می تواند خانواده را متلاشی، متزلزل یا متعالی سازد. رعایت همه ی این اصول، خانواده را به تعادل و در کمال آن، به تعالی می رساند. اگر از برخی از این اصول غفلت شود، خانواده به مرز تزلزل، و چنانچه از همه ی آن غفلت شود، به مرز تلاشی نزدیک می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۴۵
۱۸فروردين

بسیاری از آسیب ها در روابط زناشویی به نوع و روش انتخاب همسر باز می گردد و تبعات آن تا سال ها گریبان گیر افراد می شود. این امر اهمیت مشاوره های قبل از ازدواج را دو چندان می کند. چه دختر و چه پسر باید این را بسیار جدی بگیرند. ازدواج خرید یک کالا نیست که فقط برای یک روز، یک ماه یا یک سال به آن نیاز باشد، پیمانی است که تبعات مستقیم آن حداقل نیم قرن و نتایج غیرمستقیم آن سال ها در زندگی انسان و نسل ها ی بعدی اثر می گذارد. البته ما تکنیک و روش های بسیاری داریم که با به کارگیری آن در روابط زناشویی تا حد زیادی می توان تبعات منفی انتخاب غلط را محدود کرد، ولی هر عاقلی به این نکته واقف است که باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد. پس مشاوره های قبل از ازدواج را جدی بگیریم.

آسیب ها را می توان به طور خلاصه این گونه تبیین کرد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۳۰

حضور حجت الاسلام حسن امان الهی در برنامه تلویزیونی مختص نوجوانان تهیه شده در شبکه جهانی امید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام حسن امان الهی
تبریک سال 1397 هجری شمسی

کانون فرهنگی اسلامی طلوع و حجت الاسلام و المسلمین امان الهی سال جدید را بر همه شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال بهترین ها را برای شما خواستار است.


 

کانون فرهنگی مذهبی طلوع پس از یک سال فعالیت مستمر و موفق، در فصل سوم فعالیت خود مفتخر است آخرین اتفاقات در شرف وقوع را به نظر شما عزیزان برساند:

1- فصل جدید سلسله جلسات هفتگی دختران آسمانی با موضوع نشاط و آرامش واقعی از پنجم مرداد ماه 1396

 

2- سلسله جلسات هفتگی والدین آسمانی ویژه پدران و مادران

 

3- سفر رویایی مشهد مقدس در مرداد 96


 

یک اتفاق خوب

دختران آسمانی

برگزاری سلسله جلسات دخترانه در سطح اصفهان

 

کانون فرهنگی طلوع با مدیریت اینجانب مفتخر است خبری مسرت بخش را به نظر شما عزیزان برساند. این کانون با همکاری شهرداری اصفهان موفق به برنامه ریزی برای برگزاری سلسله جلسات دخترانه ویژه دوره متوسطه و با حضور نخبگان شهر شده است و بدین وسیله از کلیه دختران سطح شهر اصفهان نسبت به شرکت در نخستین جلسه که با عنوان جلسه افتتاحیه در اولین پنجشنبه بعد از ماه مبارک رمضان یعنی بیست و چهارم تیر ماه برگزار خواهد شد، دعوت به عمل می آورد.

امید است با حضور گرم و صمیمی دوستان، برنامه ای شایسته و پربار را رقم بزنیم. انشاالله.

تصویری از تبلیغات محیطی برنامه در سطح شهر اصفهان (به صورت لمپوست): 

 

لطفاً جهت اطلاع از برنامه های کانون و سلسله جلسات هفتگی، به کانال تلگرامی زیر بپیوندید:

https://telegram.me/asemangirls

و در تلفن همراهتان:

asemangirls@

و یا با جست و جوی عبارت "دختران آسمان" به کانال مذکور دسترسی پیدا کنید.

همچنین خواهشمندیم به دوستانتان نیز کانال را معرفی نمایید. 

با تشکر فراوان؛ حسن امان الهی؛ تیر ماه 1395


برگزاری مراسم آسمانی شب های قدر (تیر ماه 1395)

 

 

نشانی: اصفهان، خیابان بزرگمهر، خیابان مبارزان، بعد از بلوار حمزه، مبارزان شرقی، بعد از چهاراه دوم، سمت چپ، پلاک ۲۰۴، بیت الحسن (ع)


تهنیت حلول ماه رمضان 1437

 

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ؛

ماه ایستادگی و مبارزه با دشمن

بزرگی بنام " خود " بر همگان مبارک باد

 

 

 

 

 

 

و من الله توفیق، حسن امان الهی، خرداد ماه 1395

 

 

تبریک فرا رسیدن سال 1395 شمسی

خوش آن دمی که بهاران قرارمان باشد

ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد . . .

عید تان مبارک باد

 

و من الله توفیق، حسن امان الهی، فروردین ماه 1395

 


 

 

اطلاعیه

دوستان خوبم سلام، بسیار خوشحالم که تا این لحظه در خدمت تمامی بزرگواران هستم و آمار موجود نیز، گواه اقبال مناسب این درگاه ارتباطی در میان مخاطبان خود می باشد.

تصمیم گرفته ام تا زین پس، مطالب را طبق یک برنامه زمانبندی شده در بلاگ قرار دهم، لذا مقرر شد تا هر شنبه مطالب جدید در صفحه نخست وبلاگ انتشار یابد. 

بدین وسیله از کلیه عزیزان دعوت می کنم تا با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، این حقیر را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری رسانند.

و من الله توفیق، حسن امان الهی، مرداد ماه 1394

 

 

 

 

 

 

 


مراسم عزای حسینی - مهر ماه 1394

ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام حزن و اندوه محرم و شهادت ماء الحیات، حسین بن علی (ع) خدمت تمامی بزرگواران؛ بدین وسیله مراسم جاری عزاداری ایشان به سمع و نظر شما عزیزان می رسد. انشاالله با شرکت در این مراسم معنوی، حمایت محکم خود را از آرمان های دین مبین اسلام اعلام کنیم.

1- عاشقانه ای ساده به رنگ خدا (ویژه خواهران): 27، 28 و 29 مهر ماه 1394 ساعت 16، واقع در بهارستان، محله 3، مسجد علی بن ابی طالب (ع) (مصلی نماز جمعه)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- عاشقانه ای ساده با نام حسین (ع) (ویژه خواهران): 27، 28 و 29 مهر ماه 1394 ساعت 18، در دبیرستان دخترانه فرزانگان امین 1 واقع در خیابان شیخ صدوق شمالی اصفهان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

تبریک حلول ماه مبارک رمضان (تابستان 1394)

خدا گوید ای زیباتر از خورشید زیبایم،

و ای والاترین مهمان دنیایم،

بدان آغوش من همیشه باز است . . .

شروع کن؛ یک قدم با تو، تمام گام های مانده اش با من . . . 

حلول ماه مبارک رمضان بر همه تان تبریک و تهنیت.

ماه رحمت گوارای وجودتان، حسن امان الهی، تیر ماه 1394

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


تبریک سال 1394 شمسی

دلهامان را نزدیک ، دستهامان را به همدیگر بدهیم
و در سال جدید با یاری هم منظری زیبا و زندگی خاطره انگیز خلق کنیم؛ همواره با یادآوری این نکته از مقام معظم رهبری که: "آرزوهای بزرگ فراروی ایران با همکاری و اعتماد متقابل دولت و ملت دست یافتنی است" مسیرهای دشوار را پشت سر بنهیم.

حسن امان الهی - بهار 94

 


برگزاری مجالس عزاداری سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) مصادف با دهه دوم ماه صفر مقارن با آذرماه 1393 در حسینیه رضوی اصفهان واقع در خیابان کمال

در ایامی همه سوز و آه، حسینیه رضوی اصفهان تصمیم به برگزاری مراسم با شکوه عزاداری سرورمان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران با وفای ایشان گرفت و در این راه مفتخر بودم تا به عنوان یکی از سخنرانان این مجموعه، خدمت گزار عزاداران پر شور باشم.

حسینیه ای با صفا، دور تا دور حسینیه هیئت های سنتی اصفهان، با نظم و ترتیب و براساس احترام به پیش کسوت ها، سینه زنی را به سبک و سیاق سنتی، یادآور تکیه و دوران کودکی مان برگزار کردند.

گالری تصاویر و ویدئو کلیپ های ایام مذکور را در این قسمت مشاهده بفرمایید.

در ادامه مطلب می توانید خلاصه ای از سخنرانی های آن شب ها را مطالعه بفرمایید. همچنین فایل صوتی سخنرانی به طور کامل نیز در ذیل خلاصه جلسات قابل شنیدن میباشد.

جا دارد از سرکار خانم سلیمانی بابت همت بلندشان در خلاصه نویسی و انتشار آن ها نهایت تشکر را بنمایم؛ اجرشان با خداوند متعال و امام عصر (عج).