حجت الاسلام حسن امان الهی

استاد دانشگاه و مشاور خانواده

حجت الاسلام حسن امان الهی

استاد دانشگاه و مشاور خانواده

با نگاهی ویژه به مقوله خانواده و محبت

"مطالب گاهاً به روز رسانی می گردند؛ به کانال ما در شبکه های اجتماعی ملحق شوید"

۱۸دی

 خداوند در قرآن کریم ، سوره نور ، آیه بیست و یک می فرماید :« از نشانه های خداوند این است که از جنس خودتان برای شما زنان و همسرانی آفرید تا در کنار آنان به سکون و آرامش درآیید و بین شما رحمت و صمیمیت قرار داد که در این کار نشانه هایی است برای افرادیکه اهل فکر و اندیشه هستند »  یکی از نهادهای مهم اجتماعی که به لحاظ اهمیت ، نقش و کارکردهای مختلف مورد توجه علمای مذهبی اخلاقی ،و صاحبنظران تعلیم و تربیت ، جامعه شناسی و روان شناسی قرار گرفته است ، نهاد خانواده می باشد ، نهادی که بر اثر ازدواج یک زن ومرد پدید می آید و وجود فرزندان آن را تکمیل می کندروان شناسان از خانواده این تعریف را ارائه کرده اند : خانواده نظامی نیمه بسته است که نقش ارتباطی داخلی را ایفا می کند و دارای اعضایی است که وضعیتها و مقامهای مختلفی در خانواده و اجتماع احراز کرده و با توجه به محتوای نقش ، وضعیتها ، افکار و ارتباط خویشاوندی ایفای نقش می کنند.پس از ازدواج زن و شوهر ، آنها باید زیر یک سقف به زندگی سالم و ایده آل دست یابند و خود را برای تربیت فرزندان آماده کنند لذا جهت رسیدن به این فرآیند مهم، نیاز به رهنمودها وراهکارهایی دارند که هر کدام از زوجین باید نسبت به همسر خود رعایت نموده و انجام دهد.

صمیمیت همسران :

یکی از مشکلات مردان و زنانی که با هم زندگی می کنند ، عدم صمیمیت است ، به جز روزهای اول ازدواج که معمولا اوضاع بر وفق مراد بوده و همه قابلیت نفوذ دارند و با هر سختی انعطاف به خرج می دهند ، پس از آن کم کم همه چیز حالت واقعی به خود می گیرد، زبان هم را نمی فهمند ، هر کس حرف خود را می زند و از حرف دیگری دلگیر می شود ، بسیاری از این مشکلات زناشویی در نتیجه عدم درک متقابل صورت می گیرد .زن و شوهرها برای اینکه بتوانند زندگی بهتری داشته باشند ، باید خود را به جای یکدیگر گذاشته و احساس هم را درک کنند ، آنچه که از این پس برای درک بهتر زن وهمچنین مرد ، گفته می شود به شما کمک می کند صمیمی تر و پر نفوذ تر باشید.

  زنان بخوانند :  به مردان قدرت دهید تا صمیمیت فوران کند ، مرد موجودی است که عاشق قدرت است و از اینکه توانا باشد احساس لذت می کند. ، این احساس را در مردان نکشید ، تا وقتی که به کشتار قدرت درمردان سرگرمید باید فکر هر گونه محبت و یکرنگی را از سر بیرون نمایید.

اگر شاغل هستید :

توانایی مالی خود را گوشزد نکنید. به او یاد آور شوید که همه چیز به دست او می باشد.مرد را حلال مشکلات بدانید : مسایل و مشکلات را به او گفته و بخواهیدکه آنها را حل کند . ضمنا به وی تاکید کنید که در این مورد توانا می باشد.

سکوت مردان را نشکنید : آقایان خیلی صحبت نکنید ، اشتباه زنها این است که وقتی مرد ساکت است ، به سمت او رفته و با وی حرف می زنند اگر مرد ساکت بوده و به سکوت نیاز دارد بگذارید نیازش برآورده شود .

مرد باید ستایش گردد : توانایی جسمی اش و مدیریت وی را تحسین کنید همچنین از او به خوبی یاد کنید. عجیب آنکه زنان ، وقتی از زندگی ناراضی هستند ، با انتقادهای خود، پایه های زندگی را ویران می نمایند.

مرد دوست دارد از او قدردانی شود : تشکر، روح مرد را پرواز می دهد و به حدی  شما را صمیمی جلوه می دهد که از نظر مرد حد و حساب ندارد

مرد را تایید کنید : وقتی مردی را تایید می کنید او رشد کرده و بهتر فکر می نماید ، تایید مردها یعنی فوران صمیمیت .

مرد باید مورد پذیرش قرار گیرد :در صورت رعایت این مورد، مرد به اوج می رسد و اگر مورد پذیرش قرار نگیرد، فرو می افتد و سپس از شما متنفر می شود . سخت می توان  تنفر مرد را به عشق و محبت تبدیل کرد .

مرد را تشویق کنید : جنس مذکر عاشق تشویق است ، کف زدنها را فراموش نمی کند و آفرین شما را تا عمر دارد به خاطر می سپارد.

 مردها بخوانند :  آنچه که در زنان ،  بسیار مهم است درک می باشد ، آنها را بفهمید. همسر شما از اینکه وی را درک نمی کنید دلگیر است و صد البته با شما صمیمی نیست.

زن نمی خواهد شما همه چیز را دریابید ، باید بدانید او خسته شده و به تفریح ، استراحت و آرامش احتیاج دارد.

زنان را درک کنید : شما باید شادی و ناراحتی ، سرزندگی و کسالت ، خوب و وی را فهمیده و اگر مورد بی مهری قرار گرفته ، درکش کنید.

زن میبایست حرف بزند : او با صحبت کردن خالی و با آرام می شود ، اگرچه  به نظر شما، در گفتن افراط می کند اما هرگز از گفتن بازش ندارید.

زن به توجه نیاز دارد : به نیازهایش ، لباسهایش ، صورتش ، به فعالیت روزانه اش و بردباری اش توجه کنید وقتی از در می آیید، نگاهش کنید ، به مهمانی که می روید بین بستگان

غرق نشوید هر از گاهی به وی توجه نمایید .

زن دوست دارد مرد مقتدر باشد : همانقدر که مردان از قدرتمند بودن لذت می برند زنان از تماشای قدرت مسرور می شوند ، مرد لوس و احساساتی تنفرانگیز ترین پدیده ای است که در زمین ، برای زن وجود دارد زن دوست دارد که به او احترام بگذارید : احترام به زن چقدر برای او لذتبخش است ؛ خدا می داند ، هرگز زن را جلوی دیگران خرد نکنید حتی پیش بچه های خودتان.

از صمیمیت لذت می برد : با زن صمیمی شوید اما اعتدال را نیز حفظ کنید زیرا مرد بسیار صمیمی کم قدرت می باشد.

به زن قوت قلب بدهید : به او اطمینان داده و بگویید دوستش داشته و حمایتش می کنید ، به او بگویید خانه بدون او روح ندارد ، قوت قلب نیز باعث یکدلی می شود.

  علاوه بر این مطالب کلی ، قوانین فردی همدیگر را نیز بشناسید و به آنها احترام بگذارید همچنین بر ارزشهای مشترک تکیه و تاکید نمایید.

  قدردانی کردن از هم را فراموش نکنید ، به هم پاداش دهید به ویژه پاداشهای روانی بسیار در صمیمیت موثر است ، لبخند زدن ، تمجید کردن ، نوازش و توجه ، پاداشهای روانی می باشند که در نفوذ و یکرنگی ، نقش مهمی دارند .

پروین فلاحتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی